Już podczas rozpoczynającego w kwietniu sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski Rajdu Świdnickiego Krause, Jarek i Marcin Szejowie, jeżdżący Hyundaiem i20 R5 pokazali, że specyfika rajdów asfaltowych bardzo im odpowiada. W rajdzie zajęli wysokie czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej.
Już jutro staną na starcie Marma 31 Rajdu Rzeszowskiego, przed załogą z Ustronia prawie 152 kilometry odcinków specjalnych; w sumie trasa rajdu liczy 500 kilometrów. Rajd będzie eliminacją FIA European Rally Trophy, FIA CEZ ( Mistrzostw FIA Strefy Europy Centralnej), RSMP, MSR (Mistrzostw Słowacji) i Motul HRSMP.
Jarosław Szeja: W czwartek wieczorem mamy oficjalny start rajdu, w piątek i sobotę 11 wymagających odcinków specjalnych. Po zmianie specyfikacji auta testujemy ustawienia „asfaltowe”. Zapraszam do śledzenia wyników w internecie i – przede wszystkim – kibicowania na trasie: bardzo liczymy na doping kibiców
Marcin Szeja: Cieszę się, że wracamy na asfalt, dla nas to naturalne środowisko, w którym czujemy się najlepiej. Przebudowany do specyfikacji asfaltowej samochód (poprzednia eliminacja RSMP – Rajd Żmudzi – rozgrywana była na szutrze), auto jest bardzo dobrze przygotowane. Chcemy za to podziękować naszym mechanikom, którzy przed rajdem mieli bardzo dużo pracy.
Najszybsi bracia w Polsce startują razem już od 2006 roku. Debiutowali w Rajdzie Tyskim – Mera. W kolejnym starcie – Rajdzie Krakowskim Platinum wygrywają już klasę A6 jadąc Peugeotem 106. Kolejny sezon, to starty w pełnym cyklu Rajdowego Pucharu PZM i wicemistrzostwo w klasie A6 na koniec sezonu. Sezon 2008 to przesiadka do mocniejszej klasy A7, gdzie znów Jarek i Marcinem mierzyli się z rywalami w pełnym cyklu. 2009 rok to upragniony tytuł zdobywców rajdowego Pucharu PZM w klasyfikacji generalnej. Od sezonu 2010 bracia próbowali swoich sił w różnych klasach oraz pucharach markowych, gdzie zawsze plasowali się w czołówce klasyfikacji, regularnie punktując w perspektywie całego sezonu. 2015 rok to pierwsze poważne podejście do samochodów z napędem na cztery koła, w Mistrzostwach Czech i od razu na koniec sezonu podium – trzecie miejsce w silnie obsadzonej grupie N. W kolejnym roku nasza załoga nie miała już sobie równych, pewnie wygrywając grupę N w Mistrzostwach Czech. Rok 2017 przyniósł duże zmiany w zespole i pierwszy raz pojawia się samochód z topowej klasy R5 – Ford Fiesta. Jarek z Marcinem w fantastycznie obsadzonym czeskim czempionacie na koniec sezonu znaleźli się tuż za podium, wygrywając trzy odcinki specjalne. Sezon 2019 to kontynuacja startów Fordem Fiesta, które zostały przerwane przez niefortunny wypadek na testach. Rok 2019, to przede wszystkim budowa nowego zespołu już bez czeskich partnerów i start w rajdzie Śląska, co zwiastowało powrót na krajowe trasy. 2020 rok, to start w młodej klasie – OPEN 4WD i pewne zwycięstwo na koniec sezonu po ukończeniu wszystkich rajdów na podium. Sukces ten został doceniony przez partnerów zespołu oraz decydentów w zespole Hyundai Poland Racing i w sezonie 2021 bracia Szeja pojawili się w profesjonalnym zespole za kierownicą Hyundaia I20 klasy R5.
Samochód wyposażony w turbodoładowany silnik 1,6 l ma moc ok. 300 KM, sekwencyjną skrzynię biegów i napęd na 4 koła. Uroczysty start 31 Marma Rajdu Rzeszowskiego rajdu nastąpi w czwartek 4 sierpnia o godz. 20.00, w piątek 5 sierpnia załogi czekają pokonywane dwukrotnie odcinki specjalne Pstrągowa i Lubenia ( ze sławnym waterspalshem), dzień zakończy się widowiskowym, nocnym odcinkiem rozgrywanym w centrum Rzeszowa. W sobotę 6 sierpnia kibicować będzie można na OS. Wysoka, Frysztak i Różanka (także przejeżdżane dwukrotnie). Pierwszej załogi na mecie w Rzeszowie spodziewać się można o godz. 17.00
[Best_Wordpress_Gallery id=”37″ gal_title=”Rajd Rzeszowski 2022″]