Jarek i Marcin Szejowie rajdówką pokonają całą trasę polskiej rundy FIA ERC, jednak tym razem załoga z Ustronia nie będzie się ścigać z rywalami, lecz… dbać o ich bezpieczeństwo.
ORLEN 78. Rajd Polski to obok żużlowych Grand Prix najważniejsza impreza w polskich sportach motorowych. W tym roku do Mikołajek zjechali uczestnicy trzech rajdowych cykli: mistrzostw Europy (FIA ERC), mistrzostw Polski (RSMP) oraz historycznego czempionatu (Motul HRSMP).
Zawodnicy będą walczyć o jak najlepsze miejsca i punkty na 14 szutrowych odcinkach specjalnych o łącznej długości ponad 180 km. W stawce są wielokrotni mistrzowie Polski, a także zawodnicy z sukcesami na arenie międzynarodowej. Łącznie do ORLEN 78. Rajdu Polski zgłosiły się 102 załogi.
Jednak za nim na trasę ruszy cała europejska i krajowa czołówka, odcinki specjalne swoją rajdówką przejadą Jarek i Marcin Szejowie. W tych zawodach bracia z Ustronia pełnią rolę załogi „0”. Tzw. zerówka to samochód funkcyjny organizatora. Jego kierowca i pilot pokonują trasę tuż przed zawodnikami, by sprawdzić czy nic nie zagraża bezpiecznej rywalizacji. To odpowiedzialne zadanie, ponieważ załoga zerówki musi jechać rajdowym tempem, jednocześnie nie popełniając żadnego błędu skutkującego zakończeniem jazdy.
Trasę ORLEN 78. Rajdu Polski bracia Szejowie pokonają w barwach programu Katowice Motorem Bezpieczeństwa. To inicjatywa mająca zwrócić uwagę na kwestie związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego, podnieść świadomość zagrożeń i zachęcić kierowców do poszukiwania pozytywnych, motoryzacyjnych emocji w odpowiednich miejscach i warunkach.
Jarek Szeja:– W rajdach, by jechać szybko i skutecznie, trzeba być pewnym – swoich umiejętności, możliwości sprzętu, a także tego, że warunki są bezpieczne. I to będzie naszym zadaniem – przejechać trasę ORLEN 78. Rajdu Polski tuż przed tym, jak na oesy ruszą najlepsi zawodnicy mistrzostw Europy. To my będziemy sprawdzać czy trasa jest bezpieczna i nie czają się na niej żadne pułapki. W związku z tym musimy utrzymywać bezpieczne tempo, by pokonać wszystkie odcinki. Jednocześnie musimy też trzymać tempo, bo chwilę po nas ruszą najszybsi. Dlatego jedziemy naszą treningową rajdówką, czyli Subaru Imprezą. Jak każdy sportowiec wolałbym rywalizować, ale jednocześnie cieszę się z odpowiedzialnego zadania, przed którym stajemy. Ciągle brakuje mi kilometrów przejechanych po szutrze, więc ORLEN 78. Rajd Polski traktuję też jako dobry trening przed kolejnymi szutrowymi rundami RSMP.
Partnerami programu Katowice Motorem Bezpieczeństwa są Miasto Katowice, GK Forge, Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach oraz załoga rajdowa – Jarek i Marcin Szejowie.
[Best_Wordpress_Gallery id=”21″ gal_title=”katowice motorem – rajd polski”]